Yazar ilk başta uzunca bir önsöz yazmış sonrasında Malcolm hayatını kendi ağzıyla anlatmış. 370. Sayfalara kadar kötü hayatından bahsediyor böyle mi devam edecek. 371. Sayfada anlattığı hayatını aslında İslam'dan önce ve sonraki döneme dikkat çekmek için anlattığını söylüyor. Kitap bana göre gayet tarafsız bir dil kullanmış. Herkesin okuması ve kütüphanesinde bulunması gereken bir kitap. Hep düşünmüşümdür. Santraçta bile beyazlar ve siyahlar vardır ve ilk başta beyazlar başlar. Malcolm X davasında o kadar haklı ki sosyal hak arayışından ziyade en başta varlıklarını insan olduklarını anlatıyor. O yüzden X soyadını kullanmış ya bilinmeyen ya da silinmeye çalışan topluma dikkat çekmek. ABD hiçbir zaman özenilecek bir ülke olmamıştır. Toplumuna ücretsiz bir hastane hizmeti bile sunamayan yahudi lobilerinden oluşan silik bir ülke. Kitap size o kadar farklı bakış açısı kazandıracak ki içinizde haksızlığa tahammül edemeyecek bir kişilik kazandıracak...