...kendimizi ondan kurtarma şansımızın bir örümceğin ağına düşen bir sineğinki kadar az olduğu bu korkunç güç, iktidar, bizi parçalıyor ve çocuk doğuramayan kadınlar gibi kısırlaştırıyor. İktidarı sürekli içimizde hissediyoruz; ateş gibi yakıp kavuruyor bizi.
- Bizim derinliklerimizde de, her şeye rağmen, iktidarın dokunamadığı, tertemiz kalmış, kendini bizim bile bulamayacağımız kadar derinlere gizlediğinden yok etmeyi beceremediğimiz bir şeyler olmalı.
- Buna belki ruh denebilir,... lakin iktidar da bu ruhu yaratandır ve onun sahibidir.