İnsanın bu dünyada bırakacağı en kalıcı miras, ne banka hesabındaki rakamlar ne de sahip olduğu maddi güçtür. Paranın gücü bir yere kadar yeter ve insan ölünce bu dünyada kalır; fakat bir gönle dokunarak, bir işi samimiyetle ve dürüstçe yaparak kazanılan gönül duaları nesiller boyu arkandan gelmeye devam eder. Maddi varlık tükenir, makamlar değişir ama bir insanın arkasından "Allah razı olsun, ne güzel bir insandı, işini hakkıyla yapardı" denmesi, kazanılabilecek en büyük servettir. İtibar ve vefa, parayla satın alınamayacak kadar kıymetlidir.
1000Kitap
Senden durup dururken nefret edenleri görürsün. Ama ortada hiçbir şey yok ve onları tanımıyorsun, Lakin bu önemli değil. Senin varlığın yada bir gülümsemen veya orda öylece durup dikkat çekmen bile onlar için yeterince nefret sebebi sayılır. Ellerinden gelse seni öldürseler anca rahatlarlar. Müthiş bir haset, nefret, kıskançlık, çekememezlik. Aslında senin hiçbir suçun yok. Kendi kendine takılan, zorlu ve mücadeleci bir hayat yaşayan, kimseye bulaşmayan kendi halinde birisin sen. Yaratıcı aslında onlardan (Zina mahsulleri) diye bahseder. Yani gayrimeşru ilişki sonuçları.. Onlar ; (Kötü Tohum) olarak geçer.. Yani onları düzeltemezsin, tabiatın kanunlarına ve düzene aykırı.. denge... Yapman gereken; kendi hayatına bakıp, görmezden gelip mücadelene devam etmek...
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
KIŞKIRT(IL)MAK ÜSTÜNE
Bazı insanlar başkalarını kışkırtır? Derdin ne deriz bu kişilere? Derdi kendisiyledir... En çok ergenlerde görülür ama ergenlerdeki naif bir tepkidir Ergen ebeveynini kışkırtır çünkü var olmak ister, kendini ortaya koymak ister, ben de varım demek ister Ergen ebeveynini kışkırtır çünkü kışkırtılmış ebeveyni yönetmek daha kolaydır, kışkırtılmış ebeveynde mantık ve kontrol kalmaz, kontrol ergene geçer Ergen de zaten bunu istemektedir... Ergen kışkırtır çünkü ergenliğin doğasında vardır ve bu davranışı gelişimi için de gereklidir Yetişkinlerde birbirini kışkırtır, peki en çok ne zaman? -Karşıdakinin sinirlendiğini görmek istediğinde (çünkü kendisi sinirlenmiştir) -Onun mantıksız davranmasını arzuladığında (çünkü kendi düşünceleri kendini savunmaya yetmez olmaya başlamıştır) -Onun kontrolünü kaybetmesini istediğinde (çünkü kendi kontrolünü kaybetmiştir) -Onun hata yapmasını istediğinde (çünkü kendini yetersiz görmeye başlamıştır) En sonunda kışkırtıcı "ben ne yaptım ki?" sorusuyla oyununu tamamlar... "Ama sen beni kışkırttın!" demenin hiçbir manası yoktur
Zorlu Avm..
Çay ile devam edip..!
Ne zaman nazım'ı anlasak ve memleket toprağına hasret bırakmasak Ne zaman yılmaz'ı anlasak ve sürgünlerde yitirmesek Ne zaman ahmed'i anlasak ve sürgünlere yollamasak Ne zaman sivası ateşlerden kurtarıp maraşı katlıamlardan çıkarıp Malatyayı linçlerden temizleyip ve ne zaman bunca namussuzlukların haksızlıkların çapulcuların seb u sübyanların naralarla cıglık cıglıga galeyanda her dem yaşayanların hakkından gelsek ve herşeyin hakkını doğru dürüst versek işte o zaman gül sevgili ülkem işte o zaman sevgili halkım işte o zaman bileceğim yeni doğan çocuklarımızın yaşama şansları hala var ve devam ediyor diye sevineceğim/z güleceğiz ve kardeşce yaşayamayı bileceğiz öğreneceğiz ... -Hüsnü Bala
İnsan konuşmadan önce söylediği şeyin karşı tarafta nasıl bir etki bırakacağını düşünmelidir. Çünkü bazen niyet kötü olmasa bile seçilen kelimeler ya da ifade biçimi karşımızdaki kişiyi incitebilir. Bu yüzden empati kurup, “Bunu duysam ben nasıl hissederdim?” diye tartmak önemlidir. Böylece gereksiz kırgınlıkların önüne geçilebilir ve ilişkiler daha sağlıklı bir şekilde devam eder.
Duygu ve Düşünce