‘Kendi gölgelerinizle yüzleşmezseniz, onları başkalarında görmeye devam edersiniz.’ Gölgeler, çoğunlukla acı deneyimler veya travma nedeniyle reddettiğimiz veya kabul ettiğimiz öte yandan da bilinçsizliğimizin bir parçası olan yönlerimizi temsil eder.'
Psikoloji
Güray süngü kitabı duruyor masamda.. herkes ikinci bir şansı hak eder mi onu düşünüyorum..
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Gerçek olması daha da acı.
Son zamanlarda bu tarz toplumsal eleştri-psikoloji kitaplarını okumak zaten beni etkiliyor bir öğretmen olarak. Fakat bu kitabı etkileyici yapan şey aslında tam olarak konusu değild bence. Kitabın insanlar üstünde bu kadar etkileyici olmasının en büyük sebebi olayları bizzat yaşamış kişilerin düşüncelerini aktarması. Diana’nin teyzesi, anneannesi, öğretmenleri, ifadesini alan jandarma, sosyal hizmetler uzmanı, abisi… Evde bulunan dört çocuktan sadece birinin yani Diana’nın hem fiziksel hem de psikolojik şiddete uğramasına karşı ailenin profesyonel sessizliği, soğukkanlı duruşunun yanında vücudunda bulunan bütün şiddet izlerini öğretmenlerin sosyal hizmet uzmanlarının görmesine rağmen Diana’nın korkusu ve her bir yarası için uydurulmuş planlar ve Diana’nın hep sakarım ifadesi, sessiz çığlıkları her yeni okulda aslında aşırı fiziksel sevgi gösterileri aşırı tepkileriyle dikkat çekerek yardım istemesi yine de bütün çabalarına rağmen başarılı olamaması. Kitabı etkileyici kılan da tam olarak bunların gerçekten bir çocuğun hikayesi olması.
Neymiş 🤔 yaşama sevinci ve kaygı hormonları bunlar bizim en değerli hazinemiz bunları dikkat etmeliyiz.
Birine dehb hakkında yazdığım yazı
Dna methilasyonundan bahsedicem ilk olarak. diyelimki atalarımızdan bize takıntı geni geldi ama biz güzel bir ailede büyüyoruz böyle olduğunda dna methil gelip senin takıntı genini kapatıyor.Sevgi genlerimiz var ama kötü bir ailede büyüyoruz bu sefer dna methil gelip sevgi genlerimizi kapatıyor.Burada methil gene müdahale etmiyo histonu kapatıyo sadece gen aktif olmuyor.Asetilde açar.Histonda dnayı makara gibi saran bir yapı aslında. Dehbin tek bir nedeni var o da anne babanın günahlarından dolayı şeytanın çocuğa musallat olması.ve özellikle Şeytan anne babanın günahlarından dolayı ana rahminde çocuğun dna methilasyonunh harekete geçiriyor geni bozuyor.Allahın hakkı 3 tür anne baban 3.büyük günahı işlediğinde çocuk ağır genetik hasarla doğuyor.Yine onların atalarıda 3.büyük hatayı işlemiştir anne babanda işleyince üstüne çocuk genetik hasarla doğuyor.Ama Allahüteala hücreyi açmıyor.Yine ufak tefek sıkıntılar olur çocukta.İlerleyen zamanlarda çocuk 20 yaşına geldi diyelim anne baba büyük günah işlemeye devam ederse Allahüteala çocuğun hücreyi bir anda açıyor.Eğer genetik olarak müdahale edemediyse eğer çocuk babaya karşı geldiyse en ufak sebepten babanın üzerindeki şeytanlar çocuğa geçiyor.Burda çocuğun rahatsızlanma nedeni de kuranı kerimdeki 54 farzlardan birini yerine getirmiyor olması.Eğer imtihanları doğru geçip 54 farzı yerine getiriyor olursa çocuğun hücresi açılmaz.Peki çocuk neden böyle bir imtihana tabi tutuluyor? (Birde 2 tane çocuk olsun şeytan birinin ana rahminde dna methilasyona virüs atsın diğerine atmasın.2 çocukta hata yapsın virüs olan çocuk rahatsızlanır diğer çocuğa hiçbir şey olmaz.) Maddenin hiçlik makamı var. Atom>Nötron,Proton>Kuark>Higgs bozonu>Siccim>...>Hiçlik Bütün maddeler hiçlik makamından big bangten geldi.Zerreler Allahütealayı
ders calisirken yanima bi kız oturdu ve bi saattir sacini tariyo makyaj yapiyo parfum sıkıyo masayi topluyo mıyyyy mıyyy mıyyyyyyy gına geldi baslarsin insallah dikkat diye bi sey birakmadin aq kizi
1000Kitap