HRİSTİYAN KİLİSELERİNİN AYRILMASI (BÜYÜK ŞİZMA-1054)
Katolik Kilisesi heyetini temsil eden Kardinal Humbert, Ayasofya Kilisesi’ne girerek ayin için hazırlık yapan Konstanstinapolis Patriği Mihail’in (Papa IX. Leo ile karşılıklı birbirlerini aforoz etmeleri büyük ayrılmaya neden olmuştur) önüne bir belge bırakır. Ve önce Ayasofya’yı, sonra da Konstantinapolis’i tek ederek Roma’ya döner. Bu belge, patriğin Roma Başpiskoposu, yani Papa tarafından aforoz edildiğini ilan ediyordu. Aynı gün içinde patrik, bir kilise konseyi toplayarak kendisini aforoz edenleri aforoz etti. Böylece 16 Temmuz 1054 tarihi Batı ve Doğu kiliselerinin resmi olarak birbirinden ayrıldığı tarih oldu. Tarihçilerin Büyük Şizma adını verdikleri bu ayrılık bir anda gerçekleşmiş bir şey değildi. 2 kilisenin ayrılmasına sebep olan olaylar silsilesinin kökleri aslında yüzlerce yıl öncesine uzanıyordu. Ortaçağ boyunca Hristiyan din adamları arasındaki en temel tartışma konularından biri hangi kilisenin evrensel üstünlüğe sahip olduğuyla ilgiliydi. Roma paşpikoposları yani papalar üstünlüğünün batı kilisesine ait olduğunu savunuyordu; çünkü İsa’nın havarilerinden biri olan Petrus, Roma’ya gelmiş, burada bir kilise kurmuş ve yine burda şehit edilmişti. Papaların iddiasına göre Petrus, ilk Roma baş piskoposuydu. Ondan sonra gelenler de onu temsilen papalık makamında oturuyordu. İsa’nın kendisi de kilisenin kurucusu olarak Petrus’u işaret etmişti. Buna ek olarak hristiyanlığın yayılmasında büyük çaba gösteren Pavlus da tıpkı Petrus gibi Roma’ya gelmiş ve burada şehit edilmişti. Batı kilisesinin iddiasına göre ikisinin de kemikleri Vatikan’da bir kilisenin altında gömülüydü. Yani Roma Kilisesi, hristiyanlığın en büyük 2 şehidinin üzerinde yükseliyordu. Papalığa göre tüm bunlar, Roma baş piskoposluğunun evrensel üstünlüğünün göstergesiydi. Buna karşılık Doğu
Erdemli olmak , insan kalmak din, dil , ırk , mezheple alakalı değil Allah aşkına bu hastalıklı gorusu bırakın , bu hastalık Almanlara Hitler ,İtalyanlara Musolini , Japonlara militarizm imp hirosima nagazaki ye mal oldu , şuan Ortadoğu da bu hastalık yüzünden savaşta , bana kimse diğer toplumlar boktan Türkler mübarek demesin , bende ona Alman polisini rüşvete alıştıran Japon mu derim . İnsan takvasi erdem dedir din ,dil ,ırk ,mezhep değil.Rasyonel olarak sosyal bilimler matematik gibi değildir ,iki +iki =Dört genel bir kabuldur ;lakin sosyal bilimler de böyle değildir birçok değişken söz konusudur ,sosyal bilimlerde tüm genellemeler o toplumu felakete götürür tarihte böyledir . Tüm Japonlar maymun tüm Amerikalılar kutsal gibi bu sakat bir görüştür hastalıklıdir.