Çekilen ıstırabın hatırası, asla yaşanan andaki kadar kötü gelmiyor insana herhalde, çok daha kötü olsa bile - ne kadar kötü olduğunu hatırlayamıyor çünkü hatırlamanın etkisi deneyimlenin etkisinden daha zayıf. Orta yaşlı insanların kendi düşüncelerinin ve duygularının gençlerinkinden daha önemli olduğunu düşünmeleri belki de bu yüzdendir ;gençliklerine ait duygularını hayal meyal hatırlarken o anki deneyimlerinin dünyaya bakışlarını şekillendirmesine izin verdikleri içindir.

Neden kült bir kitap olarak adlandırıldığını asla anlamadığım bir kitap, ne betimlemeler ne akıcılık ne de olay örgüsü asla beni içine çekemedi. Ana karakterimiz de gerçek hayatta bi insan olsa bu kitabı okusaydı eminim bunları düşünürdü hatta daha da beter şekilde eleştirirdi. Beklentimi karşılamadı maalesef
“ Olgunlaşmamış insanın özelliği, bir dava uğruna soylu bir biçimde ölmek istemesidir, olgun insanın özelliği ise bir dava uğruna gösterişsizbir biçimde yaşamak istemesidir. “