Olgun biri gibi davrandığımda, insanlar ne kadar olgun olduğum hakkında konuşuyorlar. Tembel davrandığımda, tembelliğim hakkında dedikodu ediyorlar. Roman yazamıyor gibi yaptığımda, yazamadığımı söylüyorlar. Yalancı gibi davrandığımda, yalancı diyorlar. Zengin gibi davrandığımda, zenginliğimi konuşuyorlar. Umursamaz göründüğümde, ne kadar da umursamaz olduğumu söyleyip duruyorlar. Fakat gerçekten acı çekip inlediğim vakit, insanlar numara yaptığımı söylüyorlar.
Bence kendileriyle çelisiyorlar.
Almanların ağır sanayiden insanın midesini bulandıran bu tür ürünlerin imalatına kadar bütün üretim sistemini yeniden düzenledikleri kafasına dank etmiş, hem de söylediğine göre birinin buyruğu üzerine yapmıyorlarmış bunu, tam tersine her bir üretici tek başına aldığı bir kararla, ulusal yükselişten duyduğu coşkuyla bu düzenlemeye katılmış.