İnsan varoluşu kendini yinelemek zorunda olabilirdi,buna diyecek yoktu,ama dillere pelesenk olmuş bayat bir ezgi gibi, ya da sarhoşun birinin plak dolabına tekliği basıp durmadan çaldığı bir şarkı gibi yinelenecekse...
Kitap her nekadar bilimkurgu romanı gibi görünse de,okuyanın psikolojik ve inanç sorgulamarıyla da buluşduğu bir eserdir.
2 farklı versiyon filmi de bulunan eserin 1972 yapımı olan Tarkovski filminin daha başarılı olduğunu düşünüyorum.