Hissetmeleri gerekeni hissettiğine inanan ve hissetmeyi kendilerine yasakladıları duyguları hissetmemek içim ellerinden geleni yapan bireyler, sonunda hastalanırlar.
Temel değerlerimizle aynı doğrultuda yaşamadığımızda acı çekeriz.Bu sebeple özşefkatin önemli bir parçası değerlerimizi benimsemek, bu değerlerle uyum içinde yaşayıp yaşamadığımızı anlamak ve kendimize ihtiyacımız olanı vermektir.