● Her lisân bir insan ise
Her kitap da o insanın bakış açılarını geliştiren bir pencere olur.
Saatlerimiz nihâyete ermeden, pencerelerinizi çoğaltmaya bakın.
Bazen çok başarısızmışım gibi hissediyorum, hiçbir şeyi doğru düzgün yapmamışım, yapamamışım gibi. Bu durumdan dolayı mutsuz hissediyordum ve mutsuz hissettiğim için de kendime kızıyordum. Gözüm yaptıklarımı değil yapamadıklarımı görüyordu.
Walt Disney Amerika'da değil, "Üçüncü Dünya" denen ülkelerin birinde, mesela Türkiye'de yaşamış olsaydı, yine Walt Disney olabilir miydi? Yoksa düşüncelerinden dolayı sık sık parmaklıklar arkasında sorgulara çekilir, bazı "çalışma grupları" tarafından fişlenir miydi? Zira düşüncelerin zapturapt altına alındığı coğrafyalarda hayal bile kuramazsınız! Zaten hayaller; düşüncelerin, düşünceler de hayallerin birer sonucu değil mi?
Said Ramazan merhum, dinlerini kenara itip, dolar ilahlaştıran müslümanlar için şu veciz cümleyi kullanmıştı:
"Yuvahhidune'd-Dolar ve lå yuşriküne bihi eheda"
(Doları birliyor ve hiçbir şeyi ona şirk koşmuyorlar.)