Damla Saltık

Damla Saltık
@dmlasaltik
8/10
·343 syf.··
Beğendi
·
2017 56. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 25 Ekim 2017 00:00
Kitap adindan da anlaşılacağı üzere özgün ve ilginç. Bu kitap yoğun istek üzerine Azizi Nesin tarafından tiyatro metni haline getirilmis, biz okulda tiyatro oyununu sergileyecekdik sonra olmadı ben de dedim ki bari kitabi okuyum.Hem boylece Aziz Nesin ile de tanışmış olayım. Okuldu dersti derken kitap elimde süründü biraz. Kitabi bitirdiğim de " vay be pişmiş tavuğun başına gelmez bunlar" dedim söyleyecek başka bir şey bulamadım. Acaba bunlar gercekten yaşanmış mi? diye kendimi düşünmekten alikoyamadim ama kitabin ilk basım tarihine bakacak olursak (1977) o zamanın Türkiye sinde bunlar olabilir. ( bu zamanın Turkiye'sinde de olabilir o ayri konu ama, neyse ) Mutlaka okuyun derim. Hani hep şikayet ediyoruz ya başımıza gelenlerden. Kimse yasamadi benim bu yaşadıklarımı diyoruz ya..bu kitabi okuduktan sonra hayatınızda daha hic bir şey görmemis ve yaşamamış olduğunuzu fark edeceksiniz. Hayat bizim istediğimiz gibi değil kendi kurallarına göre akıp gidiyor.. yaşadığımız yerde ölüdürüyor, öldüğümüz yerde tekrar hortlatıyor bizi, kuralları böyle işliyor çünkü.. Aziz Nesin mizahlı anlatımıyla hayatın bu kurallarını eleştirmiş kitapta.. ' Çarklar arasında kaybetmeyin kendinizi, SİZ CÜZDANINIZDA TAŞIDIĞINIZ KAĞITDAN İBARET DEĞİLSİNİZ' demis. Ve cabalimis herkes duysun, farkına varsın bunun diye..Başarmış da kanaatimce.. ha hala farkında olmayanlar var mı, var.. onlarda en kısa zamanda farkına varırlar umarım. Kitapla ve kendinizle kalın.....
Edebiyat
Yaşar Ne Yaşar Ne YaşamazAziz Nesin · Nesin Yayınevi · 200816,3bin okunma
Damla Saltık
Merhaba, kitabin kacinci sayfasinda bahsettiginiz alinti geciyor? 'Carklar arasinda kaybetmeyiniz kendinizi....'