Her şeyi bildiğimi düşünseydim, okumazdım. Her meseleyi çözeceğimi, hiç hata yapmayacağımı bilseydim, en doğru fikrin kendiminki olduğunu düşünseydim, okumazdım. Başka hayatların, fikirlerin ve tecrübelerin önemsiz olduğunu sansaydım, okumazdım. Her zorluğun altından kalkacağıma inansaydım, okumazdım. Kelimelerin, cümlelerin gücüne inanmasaydım, okumazdım. Her şeyi hemen uygulayacağımı sansaydım, okumazdım. Kalbimin bir ritmi olduğunu ve boş bıraktığımda katılaşacağını bilmeseydim, okumazdım. Başka cümlelerin bana iyi geleceğini düşünmesem, okumazdım. Emeğe inanmasaydım, okumazdım. Mükemmel olduğuma inansaydım, okumazdım. Öğrenmenin tadını bilmesem, okumazdım. İşte tam da bunlar sebebiyle iyi ki kitaplar var.