Çok sevdiğim bir insanın tavsiyesi üzerine okumaya başladığım bir kitaptı. Gorki öyle bir dile sahipki okuru kendi çocukluk anılarının içerisinde ordan oraya sürüklüyor ve bunu yaparken aynı zamanda muazzam bir zevk veriyor.
Ben yine bir alıntı ile rafa kaldıracağım Gorki’yi ;
“Hüzün ve sevinç, insanların içinde yan yana, neredeyse birbirinden ayrılmayacak gibidir; fark edilmesi zor, akıl almaz bir hızla birbirlerinin yerini alırlar.”