Dinin terk edilmesinden, ahlakın terk edilmesine yalnızca bir tutarlılık adımı vardır. Bazı insanlar bu adımı hiçbir zaman atmaz ve çelişkili hâl içinde yaşarlar. Tam da bu gerçek, incelemeyi giriftleştiren bir tezahürü mümkün kılar: ahlâklı ateist ve ahlâksız dindar.
üzerine nice incelemeler vardır diye girdim kimse bir şey yazmamış. ne tatlı ne keyifliydi okumak. ben de rastgele başladım, şanslıymışım. bu ara kısa ve yormayan kitaplar istiyorum, zihnim yeterince dolu diye. tam ağzıma layık oldu. hikayeyi okudum ve yaşadım. kısa bir kitap ama dolu dolu.
"oysa hiç haykırmamıştım ben, hayalperestlerin sesi çıkmaz ki!"