K

K
@driveinthenails

K

, bir kitap okudu
7/10
·104 syf.··
2022 1. kitabı
Reklam
6/10
·144 syf.··
2021 82. kitabı
İlk kısım, efsanevi Joker karakterinin ortaya çıkışını anlatıyor. İkinci kısım ise Green Lantern ile Batman’in ortak hikayesine sahip. Açıkçası Joker’i sönük buldum. Ledger Joker’i o kadar müthiş bir tipleme ki, onun seviyesinde bir Joker tiplemesi aradığım zaman hüsrana uğruyorum. Fakat şöyle bir durum var: Ledger Joker’i olmasaydı, ben yine bu çizgi romandaki Joker’i başarılı bulduğumu söyleyemezdim. Eksikleri olan, karakteri daha tam olarak oturmamış bir Joker’di. Sinemada gördüğümüz tüm Joker tiplemeleri oturaklı. Çünkü ellerinde sürüsüne materyal var. Joker efsanesinin doğuşunu ister istemez daha iyi bekliyordum. Ama sorun değil. Müthiş bir karakter yaratılmış ve öteki yazarların bu harika tiplemeyi geliştirmesine fırsat sunulmuş. Joker karakteri haricinde hikayeyi iyi bulduğumu da söyleyemem. İlk kısım için vasat diyorum. İkinci kısım, her anlamda ilk kısımdan daha kaliteliydi; gizem, polisiye, aksiyon ve gerilim: Verilmek istenen şeyler layıkıyla yerine getirilmiş. Green Lantern’ı görmek de güzel oldu açıkçası. Farklı bir heyecan katmış. Bir de üçüncü kısım var, dillendirilmesi gereken kısım: Batman karakterindeki tutarlı gelişim. Okurken biraz geç fark ettim. Batman karakterinin DC için ne kadar değerli olduğu açıkça görülüyor gerçekten. Üzerine çok düşülüyor.
Batman - Gülen AdamEd Brubaker · JBC Yayıncılık · 2014313 okunma
9/10
·144 syf.··
2021 81. kitabı
İtirafta bulunmak gerekirse bu kadar kaliteli olacağını beklemiyordum. Eski çizimler, kullanılan dil, hikaye ve olay örgüsü… Gerçekten çok beğendim. Bir kahramanın doğuş hikayesi olarak verilmek istenilen her şey başarıyla yerine getirilmiş. Batman’i sevmem açıkçası. Daha doğrusu ayılıp bayıldığım bir kahraman hatırlamıyorum. Fakat Batman’in neden bu kadar fenomen olduğunu anladım. Çok Normal. Batman sevilirken, filmler yüzünden hakkı yenmiş bir karakter daha var: James Gordon. Batman ve Joker gibi iki fevkalade karakterin arasında kalmış. James Gordon ile Batman, şehrin pisliklerinden çok teşkilattaki hainlerden mustarip. İki karakterin de psikolojisinde derine inilmesi ve bunun işlenişi çok başarılı. James Gordon’ın yaşadığı o buhranı iliklerinize kadar hissediyorsunuz. Filmlerde daima kusursuza yakın bir Batman gördüğümüzden dolayı, Batman’in dövüş sahneleri beni hiçbir zaman heyecanlandırmamıştır, desem, çok iddialı mı olur emin değilim. Ancak bu çizgi romanda acemi Batman’e tanık olmak, Batman’in de bir insan olduğunu görmek, teknolojisinin gelişim aşamasına şahit olmak; bunlar gerçekten çok hoş detaylar. Çizgi romanın tanımı, Batman: İlk Yıl’dan yapılabilir. Edebi yönü gayet kuvvetli ve bir film seyrediyormuşçasına harika karelere sahip. Beklentim düşüktü. O yüzden de beğenmiş olabilirim. Fakat çok başarılı bir yapıt olduğunu düşünüyorum. Tek beğenmediğim noktası, fazlasıyla hızlı akması. Hikaye, bize geçmesi gereken önemli kısımları meyvenin olgunlaşmasını beklemeden ikram ediyor. Ancak bu durum normal. Çizgi romanlardaki genel akış çoğunlukla böyledir. Genellikle roman okuduğum için bu olay gözüme çarpmış olmalı. Gülen Adam’a geçmeyi planlıyorum. Sonrasında roman okumak istiyorum. Uzun süredir çizgi roman okuyorum. Sırf bu yüzden roman okumak
Batman - İlk YılFrank Miller · JBC Yayıncılık · 2019468 okunma
4/10
·224 syf.··
2021 80. kitabı
Batman ismiyle piyasaya sürülen, fakat daha çok ‘Bruce Wayne’ başlığını hak eden bir çizgi roman. Bruce’u, 18 yaşındaki Bruce’u okuyoruz. Sanırım asıl evrenle bir bağlantısı yok. Yani bağımsız Batman hikayesi. Beğenmediğimi söylemeliyim. Hikaye çok basit: Zenginlere, zenginliğe karşı savaş açan anarşist, Gecegezenler adlı grup, Gotham kodamanlarına bela oluyor. Giriş, gelişme; hızlı, basit ve bence güçsüz. Sonuç güzel, fena değil. Klişe ama olsun. Sırf vurucu olsun diye farklı bir yola gidilseydi, abuk-subuk bir final ortaya çıkardı. Kurgudaki en güçlü yönler, Madeleine’in gayesine dair verilen ipuçları. Ve tabii ki Madeleine karakteri. Yazarın kadın olmasından kaynaklanıyor olabilir ama gerçekten çizgi romandaki tek başarılı şey: Madeleine. Bu kitapta Batman’e dair hiçbir şey yok. Okuyacak arkadaşlar öyle değerlendirdiği takdirde hüsrana uğrayabilir. Çünkü çizgi romanlardaki Batman daha çok esrarengiz, gizemli ve havalıdır. Genel olarak ona pek tanık olmayız. Rockstar gibi belirir, hava fişek misali ışıldayıp gösterisini sunar, ardından kendisi kaybolur ve adı kalır. Bu, Bruce Wayne’in, ergen Bruce’un hikayesi. Ona fazlasıyla yakından tanık oluyoruz. İçimizden biri gibi görünüyor. Bu da haliyle Batman’e zarar verir. Kitap bence çoğu yönden zayıf. O kadar çok başarılı Batman çizgi romanı var ki bu kitap gerçekten çok zayıf. Bu hikaye Bruce Wayne’e ait olmasaydı, ben basım aşamasından dahi geçebileceğini düşünmüyorum. Zengin fakiri eziyor, bir anarşist çete kuralım falan filan temaları, zombi teması gibi sıktı. Kısacası beğenmedim. Çizgi roman yazarları yenilikçi olmalı. Kahraman temalı hikayelere farklı bakış açıları, farklı hikayeler, farklı tatlar getirilmeli. Yani bunu bir tek ben düşünüyor olmamalıyım. Birbirinin aynısı temaları farklı kahramanların
Batman: GecegezenMarie Lu · Epsilon Yayınevi · 2020129 okunma