"Kimse seni sen olduğun için sevmeyecek; herkes seni, seni sevmenin onlara ne kadar yakışacağını düşündüğü için, yani kendileri için sevecek ve bu da demek oluyor ki insan böyle yaparak yine kendini sevecek. Sen hiç sevilmemiş olacaksın hikayenin sonunda."
Dostoyevski
"Buradaki her şeyden boğuluyorum,tükeniyorum.Bataklığa gömülür gibi batıyorum.Belki çok gencim, çok güçsüz olduğum kesin.Yumruklarım yok,iradem yok,işleri başlarından aşkın insanların arasında çocuk gibi duruyorum."