emel kahya

Ölüm
Hayat ne kendiliğinden iyi,ne de kendiliğinden kötüdür.Onu iyilikle de kötülükle de buluşturan sizlersiniz.Bir gün yaşadıysanız,her şeyi görmüş sayılırsınız.Bir gün bütün günlerin eşidir.Başka bir gündüz,başka bir gece yok ki.Atalarınızın gördüğü,torunlarınızın da göreceği hep bu güneş,bu ay,bu yıldızlar, bu düzendir.
Sayfa 102·Kitabı okudu
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ölüm
Dünyaya geldiğiniz gün bir yandan yaşamaya bir yandan da ölmeye başlarsınız.
Sayfa 101·Kitabı okudu
Mutluluk
İnsanı bıktıran,usandıran en büyük şey bolluktur.Önünde üç üz hizmetkarı olan birinin isteyeceği bir şey kalabilir mi?...Onun atalarından biri de ava giderken yanında yedi bin şahinci götürürmüş;böyle bir avın anlamı ve tadı neresinde idi?
Sayfa 96·Kitabı okudu
Ün
Ruhumuz yapacağını gösteriş için yapmamalı,her şey içimizde,hiçbir gözün görmediği en gizli yerimizde olup bitmelidir.
Sayfa 91·Kitabı okudu
İnsanın Hâli
Uğraştığım tek şey kendimi incelemek.Başkada işim yok zaten.Bazen bakıyorum da o kadar çok çürük tarafım var ki,dilim varmıyor söylemeye.Oturaklı neyim var?Her an sendeleyip düşebilirim.Gözlerim bir şöyle görüyor,bir böyle.Aç olduğumda başka bir adamım sanki,yemekten sonra başka.Keyfim yerindeyse,hava da güzelse kötü biri değilim,ama bir şey canımı yakmasın,asık suratlı,ters,yanına yaklaşılmaz bir adam olurum.Aynı atın yürüyüşü bir rahat gelir bana,bir rahatsız;aynı yolu bir uzun bulurum,bir kısa;aynı biçim bir hoşuma gider,bir gitmez...
Sayfa 89 - kitabın en iyi işlenmiş konu başlılarından biri·Kitabı okudu