Gençlerin kabiliyetlerini keşfedip kendilerini ona göre yön vermeleri gerekiyor. Bu da başkalarına, kimin ne yaptığına, nasıl başarılı olduğuna bakılarak yapılan bir keşif değildir. Çünkü motivasyonunuzun reklama, günün modasına ya da paraya değil, doğrudan doğruya içinizdeki yaratıcı periye uyması gerekir.
"Diplomayı aldım işim hazır!" döneminde değilsiniz, bunu biliniz. Diploma artık yetmiyor. Dünyada da yetmiyor. Diplomayı alana iş verilmesi bir bizde oluyor. Ya bir partiye ya da siyasi/dini bir gruba giriyor, iş sahibi oluyorsunuz. Bu durum tehlikelidir, güvenmeyin. Bindiğiniz tahteravalli sizi yukarı mı kaldırır, küt diye aşağı mı indirir, bilemezsiniz. Örnekler önünüzde. Lütfen dikkatli olunuz.