Çiçikov hemen aynı fikirde olduğunu, hatta dünyada yalnızlığa gömülüp doğayı yakından incelemekten, kitap okumaktan daha iyi bir şey olamayacağını söyledi.
10 yıl arayla okunacak kitaplar listesinin en başında olması gereken kitap. Belki daha sık aralıklarla da okunabilir tabiki. Normalde bir kitabı iki kez okumak gibi alışkanlığım yoktur. 2013 yılında okuduğum bu kitaba içim çekti beni. Evrenin işareti olmadığına kimse beni ikna edemez. Belki de bu kitabı on yıl sonra tekrar okuma nedenim kişisel menkıbemi gerçekleştirmek yolunda ilerliyor olmamdan kaynaklanıyordur. :)