Bu kitap bir kadının yirmi dört saatini değil, aslında bütün hayatı boyunca duyduğu merhamet, sevgi, aşk, öfke, ve hayal kırıklığını anlatıyor. En çok etkilendiğim Zweig eserlerinden biri.
Bütün acılar korkaktır. Kendisinden daha güçlü olan yaşama isteği karşısında geri çekilir. Çünkü bedenimizin her hücresinde yerleşmiş yaşama isteği, ruhumuzdaki ölüm tutkusundan çok daha güçlüdür.