Kitap yazarın 40 yıllık eşini kaybetmesinden, yaşadığı yastan, yasla birlikte gelen duygularından ve anılarından bahsediyor. Aslında sıkıcı ve anlayamayacağım bir kitap olduğunu düşünmüştüm en başta. Ancak yazar en içten en sade haliyle abartılı cümlelerden uzak bir şekilde hissettiklerini aktarmış bize. Yazarın kalbinin kırıklığını derinden hissettiğim bir kitap…
DulJean-Louis Fournier · Yapı Kredi Yayınları · 20256,7bin okunma
Kitabı Japon tarihine özellikle atom bombasının atıldığı zamanlarda yaşanmış olaylara olan ilgimden ötürü okumak istemiştim. Bu kitaptaki olayı yaşayan bir sürü insan olduğuna eminim. Onları biraz olsun anlayabilmek buna bir okur olarak bile olsa tanık olmak beni mutlu etti ve duygulandırdı. Yüreğime işleyen bir kitaptı.
Kitap benim için gerçekten özel. Küçük kızın yaşadıklarını ailemden çok değerli birini kaybettiğimde bende yaşamıştım. Hiçbir zaman kaybolmayan o boşluğu tekrar tekrar hissettim. Duyguyu iliklerime kadar yaşadım. Kendimi karakterin yerine koydum ve öyle okumaya devam ettim. Okumaya değer bir kitap. Cümleler ve anlatım basit gayet anlaşılır. Kesinlikle okunması gereken kitaplar arasında olmalı.
Kedilere aşık birisiyim ve kedi içerikli kitaplara bayılırım. Konuların birbirinden ayrı olması kedilerin insan hayatına etkilerini anlatması mükemmeldi. 2 tane kedi sahibi olarak kedilerimin hayatımda farketmeden ne kadar çok yer aldığını ve ne kadar önemli olduklarını bir kez daha bu kitap sayesinde fark ettim.
Anlatımı basit, okurken eğlenebileceğiniz, şaşırabileceğiniz, kendinizi içinde hissedebileceğiniz bir kitap. Arkadaşlarımın anlattıklarından etkilenerek okumaya başladığım bu kitap pişman etmedi.