Nietzsche,”Bir dağın zirvesine tırmanırken karşılaştığınız güçlükler,sıkıntılar,acılar,hayal kırıklıkları,zaferler,başarılar,hepsi birden hayatın anlamını oluşturur.”der. Asıl amaç zirveye çıkmak değildir, o zirveye çıkarken yaşadığın ihanetlerin, korkaklıkların, tereddütlerin, alçaklıkların ve kahramanlıkların deneyimlenmesidir. Hayat bundan ibarettir.