Mantık kullanabilen insanlar mı? Zeki insanlar mı? Aklını kullanabilen insanlar mı? Hayır, bu mümkün değil; bu noktada yazar ne yazık ki maksadını aşıyor!
Heyecanla okuduğum üçüncü Zweig kitabı oldu. Şimdiye kadar Korku ve Amok Koşucusu'nu okudum. İkisine de bayılmıştım ancak bu kitabın arka kapağındaki yazı beni pek etkilemediği için beklentimi düşürerek başlamıştım. Ama karakterin iç dünyası beni oldukça etkiledi. Kesinlikle tavsiye ediyorum.
Ah, canlılığım her zaman vardı elbette sadece yaşamaya cesaret edememiştim, kendimi boğazlamış ve kendimden gizlemiştim; fakat şimdi bütün o baskı altındaki güç patlamıştı, yaşam denen o zenginlik, o tarifsiz kudret bana garip gelmişti.