Niye ki bunca acı? Dünya imtihan yeriydi belli,bu da bir sınav,amenna.Bu kadar sert sınanmak için ortada çok büyük bir aşkın olması gerekirdi; Allah'ın kuluna aşkı.Ne kadar çok sevildiğini mi bilmek istiyordu?Ve ki bunca sert bir sınavı da ancak kulun Allah'a duyduğu aşk katlanır kılabilirdi.Dünya cennet değildi evet; olsaydı,cennetin ne anlamı kalırdı?
O,en küçük bir darbeyle yıkılıveren yuvalardaki çürüklüğün sebebini düşünüyordu.Eşlik,dostluk,ahbaplık gibi şeylerin felaket sırasında yahut felaketten az sonraki çaresizliğini.