Cehalet bütün kötülüklerin temeliydi. Ahlaksızlık, hırsızlık, yolsuzluk,zalimlik aklımıza ne gelirse gelsin cehaletin üzerinde yükseliyordu.Eskiden cahillik utanılacak bir şeyken, şimdi halkın otantik bir kimliğmiş gibi sunuluyordu. Bilgili olmak adeta bir suça dönüştürülmüştü, cahillik ise artık milli kimliğimiz olarak alkışlanıyordu.Bu da hayatı öldürüyordu işte.Yaşamın manasını elimizden alıyordu. Toplumun,ailenin, arkadaşlığın, aşkın, sevgin hepsinin içini boşaltıyordu. Alıştığımız dünya ,alıştığımız ülke ,alıştığımız İstanbul, alıştığımız hayat kayıp gidiyor avuçlarımızın arasından. İşin kötüsü herkes,hepimiz şikayetçi olmamıza rağmen elimizden hiçbir şey gelmiyordu.