Eda ÇAÇAN

Puan vermedi·108 syf.··
2023 9. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 22 Haziran 2023 00:57
Mutlulukla elinize aldığınız kitabı hüzünle bırakacaksınız. Daha öykünün ilk cümlelerinden sizi kendine bağlayacak bir kitap. Cümleleri o kadar ahenkli ki "anlatsan şiir olacak" o derece. Öykülerinde ufak yerlerde de olsa mutlaka kendinize dair bir şeyler bulacaksınız.Her öyküde sizi sorgulamaya zorlayacak. Bazı öykülerin sonunda boğazınız düğümlenecek bir boşluğa düşüp bir süre çıkamayacaksınız. Bazı hikayelerin sonunda bir şeyler söylemek isteyeceksiniz ama tek bir kelime etmeden öylece duracağınız belki bazı şeylerin anlamını bulacağınız belki de bazı şeylerin anlamsızlaşacağı dakikalar geçireceksiniz. Özetle kitap bende garip bir etki bıraktı ve çok beğendim. Keyifli okumalar dilerim :)
Muhtelif Evhamlar KitabıÖmür İklim Demir · Yapı Kredi Yayınları · 20239,2bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·140 syf.··
2023 5. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 30 Nisan 2023 18:46
Atatürk haklıymış.Kitabın okul müfredatında olması gerekiyor ama öyle olsaydı bilime önem vermediğimiz gibi bu kitaba da önem vermezdik belki de... Kitap Finlandiya'nın kötü durumdan kendini nasıl kurtardığını ve genel olarak Finlandiya'dan bahsediyor. Hakikaten de coğrafik olarak pek şanslı olmayan bir ülke ama topluma bakacak olursak halkın hemen hepsi Finlandiya'nın geleceğini düşünüyor. Berbat bir haldeyken nasıl toparlandıklarını yazar bize sade ve akıcı bir dille anlatıyor.Her şey ülkenin geleceği için.Kitabı okurken ülkemizin mevcut durumuyla karşılaştırma yaptım ve olmaması gereken ne varsa çoğunun(hepsi de olabilir)ülkemizde olduğunu fark ettim.Olması gerekenler de yok zaten. Ama buna rağmen kitapta ülkenin durumu kötü ise bunda o ülkedeki herkesin payı olduğunu savunuyor.Her halk hak ettiği şekilde yönetilir cümlesinden anlıyoruz bunu. Mücadeleyi bırakmamamız gerektiğini ve elimizden ne geliyorsa yapmamızı söylüyor kitap. Bazen umutsuzluğa kapıldığımız oluyor belki de sık sık.Bu kitaptan öyle bir lüksüm olmadığını öğrendim çünkü bu ülkede yaşayan bir genç olarak ve gelecekte bu ülkede yaşayacağım için bir şey yapmak zorundayım.Öyle büyük kahramanlıklardan bahsetmiyorum.Mevcut durumda yapabileceğim şeyin en iyisini yapmaktan bahsediyorum. "Onlarca, yüzlerce ,binlerce karanlık güç aydınlık emellerinizi yok etmeye çalışacak ama siz yeniden yanın! Yanın ve yakın!" Kitabı beğendim ve kesinlikle bu ülkedeki küçük- büyük herkese tavsiye ederim. İyi okumalar...
Beyaz Zambaklar ÜlkesindeGrigory Petrov · Can Yayınları · 2023124,9bin okunma
Puan vermedi·520 syf.··
2023 2. kitabı
·
36 günde okudu
·
Okunma: 02 Mart 2023 14:51
Kitap Martinin spontane bir şekilde burjuva sınıfına mensup bir eve girmesiyle başlıyor. Martin yabancı bir eve değil de bambaşka bir evrene giriyormuş gibi hisseder ve gerginlikten ter dökmeye başlar.Orada gördüğü kıza aşık olmasıyla Martinin macerası başlar.Kız ile arasında olan sınıf farkını kapatmak için Martin yıllarca çalışır ,yoğun bir disipline girer ve hatta günde sadece 5 saatlik uyku ile idare etmeye başlar.Kitapların içine girdikçe hayatının anlamını bulduğunu fark eder.Sürekli okur ardından yazar olmak ister ve yazılarını dergilere büyük bir umutla gönderir fakat yıllarca bu dergiler tarafından reddedilir.Çervesindeki kimsenin ona inanmamasına rağmen(sevdiği kız da dahil) o içindeki güce güvenir ve yazmaya devam eder.Tek amacı o kıza ulaşmaktır.Ve birgün başaracağını bilmektedir.Başarır da.Fakat o gün geldiğinde bazı şeylere hevesinin kalmadığını fark eder.Çünkü bilgiyi tatmıştır ve o tadı artık hiçbir yerde bulamaz.O çok özendiği tabiri caizse kafasında dünyanın sahipleri olarak nitelendirdiği burjuva sınıfı hep ondan bahsetmektedir(Başta onlardan olmak ister ama ilerleyen zamanlarda aslında burjuvanın düşündüğü gibi bir yer olmadığını görür yani kafasında tasarladığı entelektüel insanlar aslında boş kafalardan ibarettir).Martin hayatının amacını yakalamıştır ve şimdi de yaşama isteği kalmamıştır...Dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım(ki daha kitap hakkında konuşulacak çok şey var).Kitabın bana çok şey kattığını biliyorum.   Bu arada kitapta çoğu yerde Martini değil Jack London'un kendisini okuyoruz en keyif aldığım  kısımlardandı. SPOİLER!!!!     Fakat şöyle de bir şey var Jack London sosyalistken Martin Eden bireyciydi.Bu konuda yazarı ana karakterde görmesek de yan karakterlerde bu düşüncesine yer veriyor.Martinin sonunda intihar etmesi de
Düşünce
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,4bin okunma