Eda

Bazı nimetler bizde vardır başkalarında yoktur bazıları da başkalarında varken biz de bulunmaz kendimize verilen üstünlükleri unutarak başkalarına lütfedilenleri hasretle arzu etmek yerine Allah'ın bizim hakkımızdaki hükmünü genişletmesi için çalışmak en doğrusudur. "Yarabbi bana da bundan lütfet" diye dua etmek dururken "keşke bu nimet bu kişide olmasaydı" diye düşünerek haset seçmek makul değildir
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Haddizatında insanın kendi hayatı içerisinde yaşayabileceği mutlulukların sayısı sınırlıdır. Ancak etrafındaki insanların mutluluklarını kendi mutluluğu olarak görebilen biri, sayılamayacak kadar mutluluk yaşayabilir. Bu nükteyi kavramış olan kişi, bir arkadaşı işe girdi diye mutlu olur, bir başkası hastalıktan kurtuldu diye sevinir, bir diğeri zorlandığı bir sınavı geçti diye memnun olur, bir başkası da sevdiğine kavuştu diye saadet bulur. Böylece etrafındaki insanların mutlulukları sayısınca mutluluğa sahip olur. Bu yaklaşımın tersi olan haset öyle bir hastalıktır ki insanın kendi mutsuzluğuna etraftaki insanlar sayısınca mutsuzluk ilave eder.
Hayata Dair

Eda

, bir kitap okudu
Puan vermedi·320 syf.·
Beğendi
·
13 günde okudu
·
Okunma: 15 Haziran 2026 00:00
·
2026 46. kitabı
Mecit Ömür Öztürk
9/10 · 243 okunma
Serçenin ölümünde bile bir bildiği vardır kaderin. Şimdi olacaksa bir şey yarına kalmaz; yarına kalacaksa bugün olmaz. Bütün mesele hazır olmakta.
Söz
"Bizi öldürmeyen acı güçlendirir " diye çok bilinen bir söz vardır. Ama gerçek hayatta bu prensip her zaman çalışmıyor. Dayanacak bir noktamız; temas ettiğimiz, bağ kurduğumuz bir insan olmazsa öldürmeyen acı öldürmese bile bizi ciddi anlamda bir psikolojik yıkıma uğratabilir. Yaşadığımız zorlu bir olayın bizi daha olgun ve huzurlu bir noktaya getirmesi için sosyal anlamda yakın hissettiğimiz en azından bir insanın yanımızda olması lazım. Bu kadar kötü şeyler olurken biri tarafından sevildiğimizi hissetmek gerçekten mucizevi bir ilaç...
Hayata Dair