Yakup Kadri'den okuduğum ilk romandı ve bu yazarın diğer eserlerini okumama sebep olacak ilk roman oldu. Yanlış batılılaşmanın ve kuşak çatışmasının anlatıldığı bir kitap. Kitabın her cümlesinde anlatılmak isteneni kolaylıkla anlıyorsunuz. Karakterlerin bir çoğuna uyuz oldum. Bana kalırsanız kötü karakterlerin bir ceza alması gerekirdi. Hem kültürü hem benim canımı sıktığı için. Şimdiki zaman böyle diye yapılan her şey bana hep iğrenç gelmiştir. Devrin sosyal unsurları ve toplumsal sorunlar ele alınmış. Okunmaya değerdi.
Bu dünyada her şey ne bayağı, ne beyhude, ne kirliydi! Bu dünyada güzellik bir hayal, sezgi bir efsane, asalet ve zarafet, insanın üstünde hafif bir cilaydı.