İyi bir kadınla evlendim, epeyce kazanıyorum, hayatım kendi çizilmiş yolunda düzgün ve rahat gidiyor. Bununla beraber ondan memnun değilim. İçimde kendi hayatımı yaşamadığım kanaati var.
Böyle zamanlarda hayat sanki bütün çeşmelerini kapatır, yalnız bir tanesini, azap ve üzüntünün kaynağı kalır ve ben onun bulanık aynasında bütün ömrün en kötü muhasebesini yapa yapa kendimi seyrederim.
...falan yerde en kesif şiddetinde olan bir acı iki yüz kilometre daha ötede ve başka insanlar için de biraz daha hafif ve daha kabil-i tahammül olabiliyor.