Kübra

Kübra
@edebisty
Yaşamak debelenir içimde kıvrak ve küheylan
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
Lisans
Bursa
675 okur puanı
Nisan 2021 tarihinde katıldı
Her şeyden önce sevmek olmalıydı öğretmenlikte.
Sayfa 49
Alıntı
Reklam
Bir konuyu niçin öğrenmesi gerektiğini kavramış bir öğrencinin dikkati ve öğrenme şevki yüksek olur.
Sayfa 49
Alıntı
Okul bir fabrikadır; birbirinin benzeri insanlar yetiştirmek üzere kurulmuştur ve o amaçla çalışır.
Sayfa 46
Alıntı
Niyetinin saflığını keşfetmiş öğretmen, mükemmel olmaya çalışmaz. Mükemmel insan yoktur ki mükemmel öğretmen olsun. Öğretmen olan her an, şimdi-burada niyetinin saflığını elinden geldiğince yaşamaya çalışır. Mükemmel öğrenci aramaz, mükemmel öğrenci yetiştirmeye çalışmaz. Hayatında dürüstçe, kendisi olarak var olma cesaretini gösterecek öğrenciler yetiştirmeye çalışır. "Hiç hata yapmadığınız haftalar hiçbir şey öğrenmediğiniz haftalardır," der öğrencilerine. Onun öğrencileri hata yapmaktan korkmazlar; hayatı yaşamamaktan, kendileri olamamaktan, hiç denememekten korkarlar.
Sayfa 45
Alıntı
Öğretmen insan olarak olgunlaştıkça öğrencileri için "iyi", "doğru" ve "adil" olanı yapmaya niyetlenir. Artık o niyetini keşfetmiş, bir öğretmen olmuştur. Öğretmen olunca "iyi öğrenci", "kötü öğrenci" ayrımı kaybolur; bütün istediği, öğrencileriyle şimdi-burada göz göze gelebilme fırsatıdır. Bu fırsatın içinde bir heyecan ve şevk duygusu yaşar. Zihniyle, kalbiyle, tüm varlığıyla kendini orada var hisseder; işte, der, yaşıyorum ve hayatım anlamlı!
Sayfa 44
Alıntı
Reklam