"İnsanlar, gaflet perdesi altında ve esbab dairesinde, o vaziyetin ifade ettiği hakikati tam göremiyor, bazan unutuyor.
*Ramazan-ı Şerifte* ise, ehl-i iman,
birden muntazam bir ordu hükmüne geçer. Sultan-ı Ezelînin *ziyafetine* davet edilmiş bir surette, *akşama* yakın " *Buyurunuz* " emrini bekliyorlar gibi bir tavr-ı ubûdiyetkârâne göstermeleri,
o şefkatli ve haşmetli ve külliyetli *Rahmâniyete* karşı, vüs'atli ve azametli ve intizamlı bir *ubûdiyetle* mukabele ediyorlar.
Acaba böyle ulvî ubûdiyete ve şeref-i keramete *iştirak* *etmeyen* insanlar, *insan ismine lâyık mıdırlar?*