‘Şimdi kılıksızım, fakat
Borçlarımı ödedikten sonra
İhtimal bir kat da yeni esvabım olacak
Ve ihtimal sen
Yine beni sevmiyeceksin.
Bununla beraber pazar akşamları
Sizin mahalleden geçerken,
Süslenmiş olarak,
Zannediyor musun ki ben de sana
Şimdiki kadar kıymet vereceğim?’
-Orhan Veli
'Gelmiş geçmiş tüm zamanların en iyisiydi, gelmiş geçmiş tüm zamanların en kötüsüydü; bilgeliğin çağıydı, aptallığın çağıydı; inanç devriydi, kuşku devriydi. Işığın mevsimiydi, karanlığın mevsimiydi. Umudun baharıydı, umutsuzluğun kışıydı. Her şey elimizdeydi, elimizde hiçbir şeyimiz yoktu. Hepimiz cennete gidecektik, hepimiz tam tersi cehennem yolcusuyduk...'