Abdullah b. Mes'ud'un ikinci sözü şudur ve bunu Kufe'de kadı iken talebelerine söylemiştir:"Ashabın yolundan yürüyün çünkü ileride Allah'ın kitabını okuyup da tatbik etmeyen kimseler çoğalacaktır."
... Abdullah b. Mes'ud'un iki sözünü aktararak başlamak istiyorum. Bunlardan ilki:"Herkes güzel söz söyleyebilir ancak sadece söyledikleriyle amel eden mesud olur."
Eğer bilgi artarken amel artıyorsa hiçbir sıkıntı yok ama bir şeyler öğrenirken amel yerine "Ben bildim, erdim" diye havalara girip de bir şekilde kibir artıyorsa orada ciddi bir hastalık başlamıştır.