Nitekim Adem Baba yeryüzüne indirildikten sonra affedilmek için yıllar yılı yalvarmış. Şeytan'ın yaptığı gibi "Beni Sen azdırdın!" diyerek kusuru Allah'a havale etmeden, "Biz kendi kendimize zulmettik" ikrarıyla Rabbinin rahmetine sığınıp bağışlanmayı dilemişti.