Neden Muhafazakâr Partiyi ya da İşçi Partisini, Cumhuriyetçileri ya da Demokratları, şu ya da bu model ekonomiyi ya da Windows yerine Macintoshu desteklemek tamamen meşrudur da Kâinat’ın nasıl meydana geldiğiyle ve onu kimin yarattığıyla ilgili bir fikir beyan etmek yasaktır? Kutsal konular olduğu için mi?...
Tanrı bir ruhtur ve teleskopla ya da mikroskopla bulunamaz,tıpkı beyni inceleyerek insan düşünce ve duygularının bulunamayacağı gibi. Herkesin bildiği gibi, din İnanç üzerine kuruludur, bilgi üzerine değil. Her düşünen insan, belki de, zaman zaman dinsel şüphelerin saldırısına uğramıştır. Benim sadakatim bile birçok kez sendelemiştir…
Bazı insanların öylesine geniş ve öylesine esnek bir Tanrı görüşleri vardır ki, baktıkları her yerde Tanrıyı bulmaları kaçınılmazdır. “Tanrı en büyüktür” ya da “Tanrı bizim en üstün yaradılışlı halimizdir” ya da “Tanrı kainattır” denilir. Elbette, tıpkı diğer kelimelerde olduğu gibi “Tanrı” kelimesine de istediğimiz her anlamı verebiliriz. Eğer “Tanrı enerjidir” demek isterseniz, onu bir avuç kömürün içinde de bulabilirsiniz.
S.W’in Nihai Kuramın Düşleri adlı eserinden bir kesit/açıklama.·Kitabı okuyacak