Başkaları olmadan yaşamak zor, başkalarıyla birlikte yaşamak da zor. Yaşamak hep zor.
Sessizliği severken bir gevezeyle yaşamak, köy hayatını severken şehir hayatını seven biriyle yaşamak, gündüzü severken geceyi seven biriyle yaşamak, kuzeyi severken güneyi seven biriyle yaşamak, Satie’yi severken Wagner’i seven biriyle yaşamak, eti çok pişmiş severken az pişmiş seven biriyle yaşamak, çok kısa boylu iken çok uzun boylu biriyle yaşamak…
İngilizler yalnızlıktan söz ederken iki farklı sözcük kullanyorlar:
Loneliness, "kişinin kendi seçimi olmadıgı halde yalniz olmasi" ile Solitude, "kisinin kendi seçiminin sonucu olarak yalnız olması".