İnsan doğası aslında çelişkilidir. Homo Sapiens'e en yakın akraba olan şempanzeler, "alfa erkek" şekliyle monarşik olarak yönetiliyor. Bu "alfa erkek" rol modeli ise sürünün başına herhangi bir güç kullanarak değil, çok fazla üye toplayarak,taraf toplayarak geçiyor. Böyle baktığımız zaman ikisine de eşit dağılıyor. Lakin asıl demokrasi şu anki değil, Rousseau-Toplum Sözleşmesini öneririm. Demokraside her birey söz hakkına sahip olmalı yani her bşrey konuşmalı, tabii böyle bir dönemde milyonları konuşturamayız, o yüzden seçimlerle, bizim yerimize konuşanları seçiyoruz. Ben insan doğasının değil de duygusunun yönetimde etkili olduğunu düşünüyorum. İnsanın "kurgu dünyası"nı en iyi etkileyen "baş"a geçer.