Biraz düşünürsek: Bir varlığın, kendi varlık düzeyinin üzerine çıkmadan kendi düzeyini bir bütün olarak anlayabilmesi akla ve mantığa aykırıdır. Mesela bilgisayar "Beni kim yaptı? Neden buradayım?" gibi varoluşsal soruları çözmeye girişmez. Çünkü o, varlık düzeyi ve yapılma amacı gereği, ne bu soruyu sorabilecek ne de bu tip sorular üzerinde fikir yürütebilecek bir düzeydedir. Ama insanoğlunun böyle garip bir özelliği vardır. Kendi varlık düzeyini tam olarak anlayamayacağını bilmesine rağmen bu gizemli sorunun cevabını hala inatla araştırıyor. Çünkü insanın yapım amacı, muhtemelen bu sorgulamanın bizzat kendisi...