Üstad Sâdettin Ökten'in kaleminden "Fincanımda Cola Var!"
Kapatilazime, modernizme, materyalizme; kısacası özünü yitirip birilerine şuursuzca hizmet etmeye başlamış bütün"izm"lere başkaldırı mahiyetinde, karşılıklı oturmuş ve meseleyi tartışıyormuş gibi bir hava veren kıymetli bir eser. Batı hayranlığını tasvir edici cümleleri ile hem sorgulatıyor hem bazı cevaplar veriyor hem de istikbalimizi tefekkür etmek noktasında bazı öngörüler sunuyor. Özellikle farkında olmadan kabul ettiğimiz, kültür ve medeniyetimizle tezat olan bazı 'yeni' şeyler içimizi oyarak temelimizi usulca sarsmaya başlıyor. "Aman canım şuncacık şeyden ne olur, bu küçücük şey nasıl benim medeniyetimi devirecek bir hâle bürünür ki!" diyerek bazı tavizler vermeye başladığımızda ipin ucunu yavaşça bırakmakta olduğumuzu fark edemiyoruz.
Ve farkına varmakta geç kaldığımız her adımın bedelini bugünkü ahvalimiz ile ödüyoruz.
Eski bir bilgenin şu sözleriyle haykırıyorum size:
Kutsal sözcüklerin tohumunu ektim yeryüzüne.
Palmiye ağacı göçtükten ve
Kayalar ufalanıp kum olduktan çok sonra...
Anlı şanlı krallar
Kuru yapraklar gibi dökülüp
Toz olduktan, ortadan kalktıktan çok sonra
Binlerce Nuh Gemisi
Her tufanda şu sözlerimi taşıyacak:
Ekilen tohumlar
Ürün verecek.
Kendine bakma yürekliliğine sahipsen ister Fransız, Alman ya da ister Güney Afrikalı bir yerli ol, kendini her yerde kolayca bulabilir, tanıyabilirsin.