Yeni yılın ilk kitabıyla herkese merhaba
İnsanlığımı Yitirirken~ Osamu DAZAI
︎Bu kitap, Dazai'nin öz yaşam öyküsüdür. Çocukluğunda yaşadığı yalnızlığı, gençliğinde ailesinden kopuşunu, Tokyo'da geçirdiği sıkıntılı yılları, intihar girisimlerini yaşam alışkanlıkları üzerinde yoğunlaşarak ustalıklı ve yalın bir üslupla kaleme almıştır.
︎ Kitabın konusuna gelince, Yozo adlı bir çocuğun şaklabanlıklarını, bencilliğini, intihar girişimlerini anlatıyor. Ailesi zengin ve okuması için her türlü desteği sağlamaktadır fakat Yozo nankörlük edip okumaya gittiği Tokyo'da alkole başlaması, onun hayatını alt üst etmeye yetecektir. Okuldan atılıp beş parasız kalır. Ardından insanlığını nasıl yitirdiğini okudukça fark edeceksiniz.
110 syf.
7/10