Nisanur

Sizi ucubeler! Alın size kitap İncelemesi!!!!
1/10
·432 syf.··
2025 12. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 23 Ocak 2025 14:01
Kitabımız yer yer katil ağzından anlatılıyor. İkinci kitap olduğu için konu falan anlatma gereği duymuyorum. Kitap gerçekten erkek eli değmiş gibi diyeceğim ama zaten :) Kadınlar hep s*ks sahnesinde var. Mevsimlik işçi anlatır gibi anlatmış yazarımız ve okuduğumuz tüm kadınlar ya tcavüze uğramış ya da *zgın olmakla suçlanıyor. Bu tip karakterler tabii ki işlenebilir. C*nsel arzusu yüksek olan veya tacize uğrayan kadınlar dolu etrafımızda ama benim takıldığım nokta bu kitaptaki tüm kadınların bu iki olgu üzerinde işleniyor olması. Anladığım kadarıyla yazarımıza göre bir kadın sadece bu şekilde var olabiliyor. Bacak arasıyla! Hatta daha da kötüsü bir sahnede Noa karakteri t*cavüze uğramak üzereyken kurtarılıyor (tabii ki beyaz atlı prens tarafından) ve sonrasında şey diyor içinden keşke oyuncak katili bunları öldürseydi. Heh diyorum mantıklı bir cümle kurdu ama sonra diyor ki POTANSİYEL T*CAVÜZVÜLERİNE aklımdan geçenlerden utanıyorum iyi veya kötü kimse ölmeyi hak etmez. Bu kitabı yazım dili ve işleniş, mantık hataları hatta kurgusal boşluklar ile de çok güzel gömerim emin olun çünkü aşırı eksik bir kitap ama keşke şöyle sahneleri okumak yerine ben bu kitabın edebi yeterliliği eleştirseydim. Toplumumuzda t*cavüz edilerek insanlar öldürülüyor. Kadınlar bile demiyorum insanlar öldürülüyor ve bunlar kitaplarda işleniyorsa böyle alçakça işlenmemeli. Özür dilerim hatta oyuncak katili edasıyla özür mözür dilemiyorum sizi ahmaklar bir erkek anlamayacağı bir travmayı kitaplarda kullanmasın bi zahmet! Kitaba dair iyi şeyler de yok değil, yazar katilden nefret etmemizi sağlamak istemiş Kİ Bİ ZAHMET. Ve bunu amerikan dublajlı dördüncü duvarı kıran karakteri ile gayet de başarmış. Okurken kitabı dağlara taşlara atmak istedim katile olan nefretimden. Ama tabii her güzel şey gibi
Edebiyat
Oyuncak MezarlığıEmre Gül · Guardian Yayınları · 20251,047 okunma
Fadime Uzel Boztaş isimli okura yanıt verildi
Nisanur
Çocuklara kızmak da çözüm değil ne yazık ki bunu düzgünce anlatan ve kontrolünü sağlayan ebeveynler de çok az. Bu tür kitaplarla büyümeleri çok üzücü
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Sizi ucubeler! Alın size kitap İncelemesi!!!!
1/10
·432 syf.··
2025 12. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 23 Ocak 2025 14:01
Kitabımız yer yer katil ağzından anlatılıyor. İkinci kitap olduğu için konu falan anlatma gereği duymuyorum. Kitap gerçekten erkek eli değmiş gibi diyeceğim ama zaten :) Kadınlar hep s*ks sahnesinde var. Mevsimlik işçi anlatır gibi anlatmış yazarımız ve okuduğumuz tüm kadınlar ya tcavüze uğramış ya da *zgın olmakla suçlanıyor. Bu tip karakterler tabii ki işlenebilir. C*nsel arzusu yüksek olan veya tacize uğrayan kadınlar dolu etrafımızda ama benim takıldığım nokta bu kitaptaki tüm kadınların bu iki olgu üzerinde işleniyor olması. Anladığım kadarıyla yazarımıza göre bir kadın sadece bu şekilde var olabiliyor. Bacak arasıyla! Hatta daha da kötüsü bir sahnede Noa karakteri t*cavüze uğramak üzereyken kurtarılıyor (tabii ki beyaz atlı prens tarafından) ve sonrasında şey diyor içinden keşke oyuncak katili bunları öldürseydi. Heh diyorum mantıklı bir cümle kurdu ama sonra diyor ki POTANSİYEL T*CAVÜZVÜLERİNE aklımdan geçenlerden utanıyorum iyi veya kötü kimse ölmeyi hak etmez. Bu kitabı yazım dili ve işleniş, mantık hataları hatta kurgusal boşluklar ile de çok güzel gömerim emin olun çünkü aşırı eksik bir kitap ama keşke şöyle sahneleri okumak yerine ben bu kitabın edebi yeterliliği eleştirseydim. Toplumumuzda t*cavüz edilerek insanlar öldürülüyor. Kadınlar bile demiyorum insanlar öldürülüyor ve bunlar kitaplarda işleniyorsa böyle alçakça işlenmemeli. Özür dilerim hatta oyuncak katili edasıyla özür mözür dilemiyorum sizi ahmaklar bir erkek anlamayacağı bir travmayı kitaplarda kullanmasın bi zahmet! Kitaba dair iyi şeyler de yok değil, yazar katilden nefret etmemizi sağlamak istemiş Kİ Bİ ZAHMET. Ve bunu amerikan dublajlı dördüncü duvarı kıran karakteri ile gayet de başarmış. Okurken kitabı dağlara taşlara atmak istedim katile olan nefretimden. Ama tabii her güzel şey gibi
Edebiyat
Oyuncak MezarlığıEmre Gül · Guardian Yayınları · 20251,047 okunma
Elvann ̊ isimli okura yanıt verildi
Nisanur
evet 3.kitabı da çıkacakmış
Sizi ucubeler! Alın size kitap İncelemesi!!!!
1/10
·432 syf.··
2025 12. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 23 Ocak 2025 14:01
Kitabımız yer yer katil ağzından anlatılıyor. İkinci kitap olduğu için konu falan anlatma gereği duymuyorum. Kitap gerçekten erkek eli değmiş gibi diyeceğim ama zaten :) Kadınlar hep s*ks sahnesinde var. Mevsimlik işçi anlatır gibi anlatmış yazarımız ve okuduğumuz tüm kadınlar ya tcavüze uğramış ya da *zgın olmakla suçlanıyor. Bu tip karakterler tabii ki işlenebilir. C*nsel arzusu yüksek olan veya tacize uğrayan kadınlar dolu etrafımızda ama benim takıldığım nokta bu kitaptaki tüm kadınların bu iki olgu üzerinde işleniyor olması. Anladığım kadarıyla yazarımıza göre bir kadın sadece bu şekilde var olabiliyor. Bacak arasıyla! Hatta daha da kötüsü bir sahnede Noa karakteri t*cavüze uğramak üzereyken kurtarılıyor (tabii ki beyaz atlı prens tarafından) ve sonrasında şey diyor içinden keşke oyuncak katili bunları öldürseydi. Heh diyorum mantıklı bir cümle kurdu ama sonra diyor ki POTANSİYEL T*CAVÜZVÜLERİNE aklımdan geçenlerden utanıyorum iyi veya kötü kimse ölmeyi hak etmez. Bu kitabı yazım dili ve işleniş, mantık hataları hatta kurgusal boşluklar ile de çok güzel gömerim emin olun çünkü aşırı eksik bir kitap ama keşke şöyle sahneleri okumak yerine ben bu kitabın edebi yeterliliği eleştirseydim. Toplumumuzda t*cavüz edilerek insanlar öldürülüyor. Kadınlar bile demiyorum insanlar öldürülüyor ve bunlar kitaplarda işleniyorsa böyle alçakça işlenmemeli. Özür dilerim hatta oyuncak katili edasıyla özür mözür dilemiyorum sizi ahmaklar bir erkek anlamayacağı bir travmayı kitaplarda kullanmasın bi zahmet! Kitaba dair iyi şeyler de yok değil, yazar katilden nefret etmemizi sağlamak istemiş Kİ Bİ ZAHMET. Ve bunu amerikan dublajlı dördüncü duvarı kıran karakteri ile gayet de başarmış. Okurken kitabı dağlara taşlara atmak istedim katile olan nefretimden. Ama tabii her güzel şey gibi
Edebiyat
Oyuncak MezarlığıEmre Gül · Guardian Yayınları · 20251,047 okunma
maliibozustukya isimli okura yanıt verildi
Nisanur
hayatım boş ver okuyunca hayatı anlamakta zorlanacaksın ben hafızam kötü diye okudum ııhfeslhflkfdk şu an unuttum şükür çoğu şeyi
6/10
·448 syf.··
2025 78. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 01 Haziran 2025 12:38
Bu kitaba karşı ne hissetmem lazım pek emin değilim. İnceleme tamamen kişisel düşüncelerimden oluşacağından ilk başta yazım hakkında konuşmak istiyorum. Öncelikle kitabın dili oldukça akıcı, kendi içinde tekrara düşmemiş. Olayları hazmedebilirseniz bir günde rahatça okunabilir. Evren güzel bir temele oturtulmuş okurken bir ipucu sizi diğerine yönlendiriyor ve bu şekilde okumak kesinlikle keyif veriyor. Gerilim, gizem türünü severseniz öneririm ancak kitap birçok tetikleyici unsur içermekte. Gel gelelim beni düşündüren kısma. Kitabımız 450 sayfa ve ilk 150 (?) sayfa dışında kalan yerlerde hep t*cavüz ve buna dair travmayı okuyoruz. Yazar bunu yazarken neyin doğru neyin yanlış olduğunu gayet bilerek aktarmış. Kesinlikle bir güzelleme yok. Ancak 300 sayfa bunu okumak bana doğru gelmiyor. Toplumumuzda her gün kaç tane kadın t*cavüze uğruyor, kaç tane kadın bu yüzden kendisini öldürüyor malumunuz. Bu yüzden ben bu konunun kitaplarda işlenmesinden çok rahatsız oluyorum. Çünkü bir şeyi ne kadar çok acı unsuru olarak kullanırsanız o şey o kadar normalleşir. Bir şeyi sürekli konuşursanız o şey eninde sonunda normalleşir. Bir kadının t*cavüze uğraması neredeyse her kitapta acı unsuru olarak sunuluyor ve bu kadar çok işlenmesi bir gün "Tüm kadınlar t*cavüze uğruyor, ben de uğradım ve o adamın ceza almayacağını biliyorum. Ne kadar kötü olursa olsun kadın olunca t*cavüz kaçınılmazmış." düşüncesine evrilecek. Bu konuyu işlemek kesinlikle zor insanlar t*cavüzcüsüne aşık olan kadını yazarken ben düzenbazı direkt olarak eleştiremem. Dediğim gibi yazar ne yazdığının bilincinde ancak ben bazı şeylerin işleniyorsa bile 300 sayfa boyunca o travmayı -ne kadar iyi anlatsa da- anlatmasının doğru olmadığını düşünüyorum. Ki bu kitabı okuyan her kadının tetikleneceğinden de eminim. Bu en başta
Edebiyat
DüzenbazIşıl Limae · Martı Yayınları · 2025594 okunma
Işıl Limae isimli okura yanıt verildi
Nisanur
Öncelikle rica ederim. Kaygınız hissediliyor okurken evet burada bir amaç var, güzel de (bu konu ne kadar güzel olabilirse) işlenmiş dedirtiyor. İstismar elbet işlenebilir Oyunbaz- Düzenbaz belki bunun için iyi örneklerden birisi ancak benim takıldığım nokta günümüzde tüm kitaplarda bunun işlenmesi ve işlendikçe olayın normalleşmesi (ne yazık ki yaşadığımız dünyada neye maruz kalırsak o normalleşiyor). Dizilerde kadına şiddet senelerce "kötü" olarak gösterildi ama gösterildi. Günümüzde kadına şiddetin boyutu hepimizin gözlerinin önünde. Bir kadın olarak; benzerleri ile imtihan edilmiş bir kadın olarak, bu durumun bu kadar çok sanat eserlerinde iyi veya kötü şekilde kullanılması bende kaygı oluşturmaya başladı. İncelemede de belirttim Düzenbaz burada içsel kaygıyı yaşananları güzel yansıtmış ancak vasat bir şekilde yansıtan ya da bunu marifet gibi gösteren eserler de oldukça bunların sayısı her geçen gün çoğaldıkça benim tahammülüm kalmadı. İyisine de kötüsüne de. Bu tabii ki kişisel bir tercih. Karakterlerin belli motivasyonları(?) travmaları olabilir. Şu veya bu sebepten bunları yapmış olabilirler. Biz zihnimizde bir evren yaratıp oradaki insanlara kişilik atfediyoruz yazarken bu tip şeyleri eklemek çok normal. Çünkü yaşayan insan taklidinden öteye gidemiyoruz ve yaşayan insanlar içinde böyle birçok örnek yer almakta. Bu kısımda sizi anlıyorum. Yine de ikinci kitabın neredeyse tüm amacı bu istismar psikolojisini anlatmaktı. Bir kadının ya da bir erkeğin yaşadığı istismarın psikolojisini iyi bir metinde okumak gerekli tabii ki. Ancak kitabımız 450 sayfa ve 300 sayfası bu istismardan oluşuyor hatta anladığım kadarıyla üçüncü kitapta da bu durum devam edecek. Bu kadar uzatılması da benim okuma geçmişime ve yargılarıma göre doğru değil. Yine de bu psikolojiyi başarılı bir şekilde işlediğiniz için tebrik ederim. Bu kişisel bir görüş sonuçta ♡
Sizi ucubeler! Alın size kitap İncelemesi!!!!
1/10
·432 syf.··
2025 12. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 23 Ocak 2025 14:01
Kitabımız yer yer katil ağzından anlatılıyor. İkinci kitap olduğu için konu falan anlatma gereği duymuyorum. Kitap gerçekten erkek eli değmiş gibi diyeceğim ama zaten :) Kadınlar hep s*ks sahnesinde var. Mevsimlik işçi anlatır gibi anlatmış yazarımız ve okuduğumuz tüm kadınlar ya tcavüze uğramış ya da *zgın olmakla suçlanıyor. Bu tip karakterler tabii ki işlenebilir. C*nsel arzusu yüksek olan veya tacize uğrayan kadınlar dolu etrafımızda ama benim takıldığım nokta bu kitaptaki tüm kadınların bu iki olgu üzerinde işleniyor olması. Anladığım kadarıyla yazarımıza göre bir kadın sadece bu şekilde var olabiliyor. Bacak arasıyla! Hatta daha da kötüsü bir sahnede Noa karakteri t*cavüze uğramak üzereyken kurtarılıyor (tabii ki beyaz atlı prens tarafından) ve sonrasında şey diyor içinden keşke oyuncak katili bunları öldürseydi. Heh diyorum mantıklı bir cümle kurdu ama sonra diyor ki POTANSİYEL T*CAVÜZVÜLERİNE aklımdan geçenlerden utanıyorum iyi veya kötü kimse ölmeyi hak etmez. Bu kitabı yazım dili ve işleniş, mantık hataları hatta kurgusal boşluklar ile de çok güzel gömerim emin olun çünkü aşırı eksik bir kitap ama keşke şöyle sahneleri okumak yerine ben bu kitabın edebi yeterliliği eleştirseydim. Toplumumuzda t*cavüz edilerek insanlar öldürülüyor. Kadınlar bile demiyorum insanlar öldürülüyor ve bunlar kitaplarda işleniyorsa böyle alçakça işlenmemeli. Özür dilerim hatta oyuncak katili edasıyla özür mözür dilemiyorum sizi ahmaklar bir erkek anlamayacağı bir travmayı kitaplarda kullanmasın bi zahmet! Kitaba dair iyi şeyler de yok değil, yazar katilden nefret etmemizi sağlamak istemiş Kİ Bİ ZAHMET. Ve bunu amerikan dublajlı dördüncü duvarı kıran karakteri ile gayet de başarmış. Okurken kitabı dağlara taşlara atmak istedim katile olan nefretimden. Ama tabii her güzel şey gibi
Edebiyat
Oyuncak MezarlığıEmre Gül · Guardian Yayınları · 20251,047 okunma
Sudenaz D. isimli okura yanıt verildi
Nisanur
Teşekkür ederimmm♡♡♡ (ne diyeceğimi bilemedim ay)