Çocukluklarında suistimale uğrayanların ,uğramayanlara ve dayak yemeyenlere göre kat kat daha fazla ağır hastalık yaşadıklarını ortaya çıkarmıştı.Suistimale uğramayanlar hayatlarının geri kalanında söz etmeye değecek bir hastalık yaşamamıştı.
Terapistler iyileşmenin bir yolu olarak affetme hakkında vaaz verirler ve görünüşe göre bu yolun , kendilerinin düştüğü bir tuzak olduğunu bilmezler .Affetmenin asla şifa verici bir etkisi olmamıştır .
Hepimizin içinde gizlenen küçük bir zorba vardır .Toplumsal yargılar ,çitin üzerinden bize bakan komşu , bizi iyi davranmaya iten şeydir .Bizi doğru yolda tutan tek şey başkalarının yargısıdır .