Her çocuk, kendi deneylerini uygun bir biçimde değerlendirme ve okul ödevleri dışında kendi kendini geliştirme konusunda büsbütün kendi başına bırakılmıştır, insan ruhunun gerçek bir bilgisine ulaşma çabası bizde henüz gelenek haline gelmiş değildir.
Simya çağında kimya ne durumda idiyse, insan tabiatı bilimi de bugün aynı durumdadır.