Emine

Emine
@eminesvk

Emine

, bir kitap okudu
Puan vermedi·88 syf.·
2020 53. kitabı
Franz Kafka
7.3/10 · 54,1bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Bazı şeyler,uğrunda ölmeye değer.
Biliyor musun, o sıralar durmadan kendime şunu sorardım: Neden böyle aptalım ben? Madem başkaları aptal ve ben onların aptal olduklarını kesin olarak biliyorum, öyleyse neden onlardan daha akıllı olmak istemiyorum? Sonra, herkesin akıllı olmasını beklemenin çok uzun süreceğini anladım. Bir de bunun hiçbir zaman gerçekleşmeyeceğini… İnsanların değişmeyeceğini, onları değiştirebilecek kimsenin bulunmadığını ve bunun için çaba göstermeye değmeyeceğini! Ya, böyle işte! Akılca ve ruhça kim sağlam ve güçlüyse, insanlara onun buyuracağını biliyorum artık! Kim daha yürekliyse, haklı olan da odur. Her şeyin içine tükürmekte, aldırmazlıkta en ileri gidenler, yasa koyucu olurlar. Herkesten daha gözü pek olan, herkesten daha haklıdır! Bugüne kadar böyle gelmiş, bu bundan sonrada böyle gidecek! Bu gerçeği ayırt edemeyenler kördür!
Ne çiçek açtık ne meyveye durduk Öylece çürüyüp kaldık kendi başköşelerimizde Suretini bekleyen çerçeveler gibi astık ruhumuzu boş duvarlara Kadehler doluydu bir vakitler Şimdiyse feri sönmüş gözlerimizin kıyısına vuran yalnızca boş şişeler İçimize attıklarımız da Bekledik uzun zaman gelen giden olmadı Sardık yaralarımızı Bahar geldi yaz geçti Kiraya verdiğimiz kalplerimizi kışa kadara oturan hiç olmadı. Sabiha altıngöz