Kitapta Boranlı köyünden Yedigey’in, köyün bilgesi Kazangap’ı kaybettikten sonra onu gömmeye giderken aklına gelen eski yaşanmışlıkları ve bu yolculuktaki maceraları anlatılıyor. Betimlemeler oldukça iyi yapılmış, ve kitap çoğu yerde gayet akıcı ilerliyor. Kitap hakkında beğenmediğim tek kısım, kitabın sonu oldu.
*****************SPOILER***************
Kitabı bana öneren kişi, kitabın bilim kurgu öğelerini de çokça içerdiğini söylemişti. Kitabı bu kafayla okumaya başlamıştım. Ve kitabın ilk bölümlerinde “Ama Yedigey, bu uzay istasyonunun onun hayatına olacak etkisini bilmiyordu.” benzeri bi cümle de geçiyordu. E bu sebepten ötürü bu uzay istasyonuna merakım arttı, ve bu istasyonun hikayesini merakla beklemeye başladım. Ama üzülerek söylüyorum ki, uzay istasyonundan topu topu 100 sayfa ya bahsedildi ya bahsedilmedi. Sondaki cenaze bölümü dışında pek bir etkisi de yoktu Yedigey’e. Bu açıdan biraz hayal kırıklığına uğradığımı söylemek isterim. Bu hayal kırıklığı belki de bana kitabı öneren kişinin bu konunun çokça bulunduğunu söylemesindendir, ama ben sonda Yedigey’in bu uzay istasyonuyla daha da ayrıntılı bi olaya girmesini beklerdim. (Belki kaçırılmasını, öldürülmesini?)
********************SPOILER********************
Bunun dışında akıcılığıyla ve güzel betimlemeleriyle gayet de okunası bir kitap.