Kitabın ilk yarısında hikayeleri derleyen kişi 5 öyküyü de çözümlemiş altında yatan anlamları bize sunmuş, bu bir yönden iyi bir yönden kötü bir durum. Kötü olması bu öyküleri çözümlerken spoiler vermiş olması öyküleri okumadan hevesinizi biraz kaçırıyor. İyi olması da hem başkasının gözünden hem de kendi gözünüzden bir kaç anlam birlikte çıkarılabiliyor yahut hiç bir anlam çıkaramasanız bile bu çözümlemelerden fikir yürütmek için faydalanabiliyorsunuz. 68 sayfalık bir kitap, hikayeler taş çatlasın 30 sayfa tutuyor, kitabı 68 sayfa yapmak için çok zorlamışlar gibi resimlerle ve fazla fazla çözümlemelerle doldurmuşlar sanki bu yönüyle yine bende bir eksi puan olarak kaldı. Hikayelere gelecek olursak Hüseyin Nihal Atsız'ın kasvetli karanlık ruhu bizi karşılıyor. 1. ve 2. hikayeyi okudum kapatmak zorunda kaldım, insanı hemen etkiliyor. 3. 4. 5. hikayeleri daha sonra okudum. Her hikayeden farklı tatlar aldım, her hikayede de Atsız'ın o içinde yaşadığı duyguları hissettim. Atsız hayranlarına bir de hikayelerinin tadına bakmalarını tavsiye ederim.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Muazzam bir detay olan Sezai Karakoç Üstad'dan fevkaladenin fevkinde 50 sayfalık sembolist aşk şiirleri... Okurken aşık değilseniz bile size aşkı hissettirip o duyguyu sonuna kadar yaşatıyor. Kitabın ortalarında her bentin baş harflerini birleştirdiğinizde MUAZZEZ AKKAYA'M akrostişini farkedeceksiniz. Bu eseri alıp okuyup kitaplığınıza koymanızı şiddetle tavsiye ediyorum.
Kitabın azerbaycan bölümünü okumanıza gerek yok aynı destanı farklı karakterlerle yazmışlar. Kerem ile Aslı eserinin kapı yayınlarından basılmış olan kitabı daha güzel onu okumanızı tavsiye ederim.
Evrende çekim yasası kesin vardır fikri üzerinde duruluyor. Kitap kişisel gelişim kitabı falan değil evrensel çekim yasasını 50 kişinin ağzından tarif etmişler. Para istersen para, iyilik istersen iyilik gibi ne istersen o başına gelir mantığı... Çekim yasası olsaydı dünyada savaş olmazdı. Çekim yasası olsaydı Allah olmazdı ilk önce. Kitabı okuyacak kişi dinini elden geldiğince yaşamaya çalışan iyi bir müslümansa bu kitaba para verip vaktini harcamasın derim resmen para ve vakit israfı. Kitabı okuyacak kişi ateist veya islamdan başka bir dine mensupsa kaç paraysa versin alsın okusun acayip tatmin eder bu kişileri. İyi okumalar...
Son derece berbat bir kitaptı. Öncelikle şunu söylemeliyim ki kitap yazmak için yazılmış. Çok saçma anlamsız cümleler ve paragraflar mevcut. Tek beğendiğim kısım en sonda anlatılan hikayeydi. Yazarın zihniyeti mükemmel derecede bozuk. Bir yandan Allah'a dayan, Allah var gam yok mesajları verirken bir yandan kederli adam içki içer, ne zaman üzülürsen kendini içkiye vur mesajları verilmiş. Her telden çalmış yani anlayacağınız... Kitabı hiç bir şekilde tavsiye etmiyorum insana hiç bir şey katmayan boş bir kitap.