…ben her şeyin azda olduğuna inananlardanım. Çocuk küçüktür, ama büyük adam onun içindedir; beyin daracıktır, ama düşünceyi içine alır; göz bir noktadan öte bir şey değildir, ama fersah fersah uzamları kucaklar…
“Her şeyi bir yas tülünün ardından görmek dermansız kişiliklere özgüdür; ruh kendi ufuklarını kendi açar, göğü fırtınalı görmenizin nedeni karamsar ruhunuz.”
“Neler mi oluyor? dedi Kont. “ Anlamakta güçlük mü çekiyorsunuz? Ölmek üzere olan bu yaratık aynı türden bir benzeri kendisiyle birlikte ölmeyecek diye öfkeleniyor, bıraksalar kendisini mahrum ettikleri yaşamın keyfini çıkarmasına izin vermektense affedileni tırnakları ve dişleriyle parçalayacak. “