Duygularımızı manipüle etmek en büyük hobimiz ve de ıstırabımızın en büyük kaynağı haline gelmiş durumda. Kendinizi gözlemleyin.
Duygularınızla ilgili ne kadar çok yargı içeren cümle kurduğunuzu farkedeceksiniz; ''bu kadar üzülmemem lazım'',''aslında çok mutlu olmam gerekiyordu'',''daha az kaygılansam iyi olur'',''bazen utanıyorum ama utanmamam lazım'' ve benzeri. Duygularınız siz onları değiştirin, değiştirmeye çalışın diye kendilerini göstermezler. Oldukları halde bir şey anlatmak üzere oradadırlar. Ne zaman -meli -malı'lı cümleler kurup, duygularımızı az, fazla, yetersiz, keşke olmasaydı gibi bir yerlere itiştirip çekiştirmeye çalışırız, o zaman duygularımızın bize anlatmak istediklerini kaçırmış oluruz.
Sayfa 70 - Doğan Egmont Yayıncılık ve Yapımcılık Tic. A.Ş.