İnsanın, içinde hem iyilik hem de kötülük vardır. Çünkü, insanın yaratıldığı küller hem Titanları, yani kötülüğü; hem de Titanların yediği Dionysos’u, yani iyiliği barındırmaktadır.
“Görünmeyen şeyler karşısında cehalet ve kuruntudan doğan korku,
İnsanın kendisinde olunca din,
Başkasında olunca batıl-itikat adı verilen duygunun tohumunu oluşturur.”