anne - kız ilişkisi içinde çoğu zaman nefreti barındıran sonra sevgiyi barındıran sonra onu anlamamızı barındıran ama bu davranışlarına anlam verememizi de barındıran onun mutlu olduğunu istememizi barındıran ama bizim mutluluğumuzu da aldığını düşündüğümüz hislerle sürer gider genelde. karmaşıktır yani.
eser ölüm, düğün ve doğum olmak üzere üç bölümden oluşuyor. ölüm bölümünde ana karakterimizin annesini bakım evine yerleştirme sürecini ve bu sürecin sonrasını anlatıyor. anne - kız ilişkisini doğru yansıtan bir çok cümle bulmuş olsam da yazar annelere AŞIRI yüklenmiş durumda bence. anneyle kavga edildikten sonra yazılan hala içimizden atamadığımız o sinirle yazdığımız, söylediğimiz şeylerden oluşuyor bence ilk bölüm. ikinci bölümde sevgiyi görüyoruz ama sağlıklı bir sevgi gördüğümüzü söyleyemem bana kalırsa yazar tuhaf birisi. üçüncü bölümde de doğumun acısını okuyoruz. tekrar bi çocuk ister miyim sorusunu sorgulattı bana.
kitap çok yalın yazılmış olsa da yazılanlar insanı bunaltabiliyo kısa bir süre sonra. hiç anlam veremediğim o kadar cümle vardı ki. tam bir hayal kırıklığı oldu benim için. beni etkileyen tek şey yaşlılık oldu. somut bir gerçek olarak vurdu bana. onun dışında kitapta beğenebildiğim bir nokta yok, hiçç tavsiye etmem mağazada gördüğünüz gibi yönünüzü değiştirin sakın arka kapakta yazılanlara kanmayın benim gibi
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bir duyguyu daraltmaktır çirkinlik. Bir duygu yayıldıkça güzeldir oysa. Güzel şeyler dar yerlere sığmaz. İnsanların mutluluğu gibi. Nice çoğaltırsan özünü onca iyi.